Layout

Layout av tryckt och digital media för SÖRAB under 2018.

Utgångspunkten för all formgivning för SÖRAB kommer ifrån företagets noggrant utarbetade riktlinjer för grafisk profil samt riktlinjer för trycksaksproduktion. Logotypen som symboliserar skog och hav är sammansatt av profilens huvudfärger –  nyanser av grönt och blått. Jag valde att låta dessa linjer och nyanser gå igenom flera av de original som jag skapat. Rastreringen av omslaget på broschyren här nedan bygger just på dessa fyra huvudfärger. Även i de digitala inbjudningarna kommer dessa färger tillbaka i form av tunna linjer eller i färgblock.  
Broschyr framtagen i samband med firandet av SÖRABs 40 års jubileum 2018. Storlek: A4, 10 sidor. Papper: Galerie/Multi Art Matt 200gr. Vit Spiral transparant fram och baksida
     
Digital inbjudan
 
Digital inbjudan
Digital inbjudan

Anki Anderssons arbetsprov Berner Sennen Magazine.